Blogger Backgrounds

Tuesday, September 17, 2013

MEDICAL ASSISTANT :)

assalamualaikum.. 

     Dah lama rasanya tidak mencoret disini .. maklum sahaja.. sibukk ... ngee :D tak tahu la apa yang disibukkan tu .. tp, memang tangan ni malas untuk menaip dan bercerita.. hmm .. ok, lets begin ! first of all ... nak bagitau yang saya sekarang BUKAN lagi student accounting at UiTM :( i'm quit from my degree becoz sy dapat tawaran spa8 as a medical assistant .. yeayyy ! ^^ alhamdulillah .. , susah jugak nak buat keputusan untuk terima tawaran ni .. ceritanya bermula...

     actually.. saya isi borang ni masa mula2 masuk uitm dulu.. kalau x clap time tu sem 2 diploma tahun 2011 .. sebenarnyaa saje je isi benda alah ni sebab sebelum tu tak tahu pun apa tu spa8 n isi ni pun mintak tolong kawan2 yang ajar .. Then, sent la borang tuuu.. setelah sekian lama .. x pernah dapat pun interview or apa2 dan x update pun dekat laman web dia pasal maklumat diri .. tup2 bulan 5 hari tu sampai surat panggilan temuduga.. first2 tu.. xnak pegi sebab syg dgn degree ni .. tp, setelah bertanya kepada ranai orang,, diorang cakap pegilahh .. ambik pengalaman temuduga sebab x pernah temuduga pun sebelum ni .. then saya pegi la temuduga tu dengan my parents.. hurmm .. diorang sanggup temankan.. jd, xkn xnk pegi pulak kan ??

     Time interview tu .. tak expect apa2 pun .. buat research pasal medical assistant ni pun malam sebelum interview .. memang lansung tak prepare apa2..dengan resume tak buat .. just pegi lenggang kangkung bawak sijil jee . haaa . dasyat betol cik amalina ni .. :P time interview tu pun dorang tanya saya kejap sangat2 sampaikan orang yang jaga dekat luar tu pun terkejut sebab cepat sangat masuk . hukhuk .. dalam bilik temuduga tu .. penumuduga tu tny laa yg awak masih study kan .. ijazah kan ? haa.. sebab aku tulis kat borang tu . tp, orang kata jangan tulis yang kita tengah belajar kalau nak mintak spa ni .. huhu .. al maklum lahh . jujur orangnya :P then dia suruh kenalkan diri n so on lahh . so aku cerita je lahh . pastu dia tanya "apa yang awak tahu pasal med. ass ni?" . aku cakap la ckit2 .. hentam je sebenarnyaa . hoho . sebab tu cepat sangat keluar .. padahal budak2 sebelum saya tu siap tanya pasal nama tulang lah apa lahh .. kalau tny den.. memang ternganga laa.. hehe .. dalam 5 minit je kot duk dalam tu then keluar .. dalam hati dah fikir dah .. mesti tak dapat ni sebab jawab entah apa2 .. hukhuk .. tapi bila jumpa my mom dekat luar n my mom said " umi rasa awak dapat" .. hurmm .. saya dalam hati ni dah cakap memang tak kan dapat .. TAPI,, itulah naluri seorang ibu ..  AT LAST , saya BERJAYA ditawarkan dalam diploma pembantu perubatan ..

     lagi sekali diuji sama ada nak pegi atau takk . konfius @__@ sebab syg dgn degree acoounting ni .. tapi, setelah istikharah dan tanya pendapat orang lain .. Alhamdulillah dapat jawapan n hati mengatakan suruh ambik kos ni ... then pegi laa buat clearance tarik diri dari uitm .hukhuk .. selamat tinggal UiTM :( berat hati nak tinggalkan kawan2 dan segala isinya ... terlalu banyak kenangan yang dicipta selama 3 tahun berada disana ... namun SETIAP PERTEMUAN ITU PASTI ADA PERPISAHAN :') saya pergi bukan lah untuk selamanya .. namun ,, untuk menambah dan mencedok ilmu Allah yang cukup luas ini ..

     pada 1 julai 2013 .. maka datang lah saya ke bumi indera kayangan untuk menuntut ilmu .. Alhamdulillah Allah permudahkan segala urusan.... dan sekarang saya adalah seorang pelatih DIPLOMA PEMBANTU PERUBATAN at KOLEJ JURURAWAT MASYARAKAT KANGAR dan anak kandung kepada KOLEJ PEMBANTU PERUBATAN ALOR STAR .. huuuu . jauh di UTARA ... but now, Alhamdulillah suka belajar dalam bidang ni n i'm happy becoz parents saya pun happy bila saya dapat tawaran ni .. sebelum ni pernah bercita2 nak jadi doktor tapi tak kesampaian ... Namun, Allah cukup baik sebab bagi saya peluang untuk berada dalam bidang perubatan ni . THANK YOU ALLAH !

     SUNGGUH !! kita sebagai manusia hanya mampu merancang , namun Allah jualah yang menetapkan dan Allah sebaik2 perancang .. " wamakaru wamakarallah wallahukharalmaakirin" .. Allah... TERIMA KASIH ya RABB . :') now , i need to struggle to be a medical assistant in future . in shaa Allah .. may Allah ease every single thing ^^

p/s : selamat mebaca ! :D

time ni tgh bukak telur yang dijatuhkan dari tingkat 2 sama ada pecah atau tak :)

kumpulan qoir dibimbing oleh victoria ^^
adik2 kembar kami kat alor star :P




5 comments:

  1. As'salam... Nak tanya, after quit, dapat x sijil berhenti dan transkripsi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam.. still dpt transkrip. �� cuma xdpt sijil sbb x habis kan..

      Delete
  2. Assalam...nk tnya skrg dh kerja dgn KKM ke?

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum, boleh saya dapatkan email pn untuk pertanyaan tentang m.a?

    ReplyDelete

welcome (^_^) kalau ada silap dan salah.. sila komen ya.....