Blogger Backgrounds

Tuesday, August 16, 2011

bahAgiAkan hAtimU :)


seringkali kita memikirkan hati org lain . npe ye ? mesti laaa . sbb nk jg hati dan perasaan org xnk bg terguris . tp, kalau hati org je kita jaga . hati kita cmne plak ? hati kita juga perlu dijaga , dibelai , diberi makanan hati , dan mcm2 lg . hati ni penting tau . jgn asyik nk pkirkan tentang org lain je . last2 kita yg sedih bersendirian . utamakn hati kita dlu . bukan bermaksud kita seorg yg pentingkn diri sendiri , tp demi menjaga hati kita daripada sakit . kerana hati adalah tempat "SAYANG" itu terletak . dihatilah tempat menyayangi semua yg kita syg .

"saat Allah mencintai seseorg, tempat pertama menerima sentuhan cinta itu ialah hati mereka . Disitulah Allah melenyapkan segala rasa putus asa dan kesedihan akibat dosa mereka, kemudian diganti dgn harapan dan keinginan menjadi insan bersih "




HATI hampa tanpa IMAN ! iman adalah benteng diri seorg muslim . betapa pentingnya dan bernilainya sekeping hati . jgn pernah dilukai dan jgn pernah disakiti . jglah hatimu dan hati org yg menyayangimu :) 



hAti itU sGt cAntik , sGt bErhArga, dAn sGt Murni.. iA perlU dijagA spErti sebUtiR mUtiAra yg bErnilAi ..




BAHAGIAKAN HATIMU , JGN PERNAH KAMU MELUKAI HATIMU SENDIRI =)



No comments:

Post a Comment

welcome (^_^) kalau ada silap dan salah.. sila komen ya.....